söndag 29 juli 2012

This is it .



Min karriär började absolut inte här, inom denna bransch .
Nej nej .
Ung, dum och visste varken ut eller in så valde jag omvårdnadsprogrammet på gymnasiet, jag är alltså egentligen utbildad undersköterska i grund och botten.
Och som undersköterska jobbade jag ett litet tag efter skolan, tills jag insåg "Det här går inte! jag kan inte jobba med det här, Jag står inte ut en dag till!"
Jag är ju en person som uppenbarligen behöver röra ordentligt på kroppen, fysiska utmaningar samt psykiska sådana..få tänka på ett helt annat sätt än vad man gör i vårdyrket.
( Inget illa ment till de som jobbar inom vården dock! tvärtom, jag ger er beröm som fixar det jobbet, absolut . utan tvekan )
Men det var inte det rätta för mig .
Jag har jobbat som säljare, administrativ assistent, metalloperatör, inventerare.. you name it!
inget utav dessa jobb var något för mig .


Men en dag ringde min far mig och frågade mig om jag ville följa med och hjälpa honom en dag eller två
med just montering av stallinredning..
Jag som då hade börjat tappa hoppet om framtid och yrke tänkte ju "Ja vafasen! Testa på nått nytt, låter ju spännande..toppen! YES!" och hoppade givetvis på direkt!
Första arbetsdagen var minst sagt kaotisk, på alla sätt, för mig..


Och sen den dagen.... var jag fast .
Sen den dagen, har jag funnit en glädje och arbetsmoral jag sällan skådat .




Välkommen att ha en fortsatt trevlig läsning nu !
Du kommer att kunna läsa om min första dag i nästa inlägg .
Tack för du besöker min blogg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar